Klanten zeggen

Hoe komen zij tot commerciële verbetering?

Onze visie op verkoop: Verkoop is een bedrijfsproces, beheers het proces en groei.
Daarbij zijn tevreden klanten een goede en geloofwaardige bondgenoot. Wie kan immers beter vertellen over je product dan een klant die een unieke ervaring wil delen? Wij laten dan ook graag onze eigen klanten aan het woord om je te vertellen over onze dienstverlening.

Betty Schouten, eigenaar Beyond Stress:

‘Een sales scenario had ik helemaal niet. Verkoop was bij ons geen onderdeel van de bedrijfsprocessen. Dus hebben we eerst gesprekken gevoerd over de kwaliteit van ons product. Wat verkopen we eigenlijk, wat is onze meerwaarde? Door de juiste vragen te stellen wist Huib waardevolle informatie naar boven te halen. Zijn programma – Salesmanager SideKick© – was tailormade. Hij trainde eerst mij en leerde me naar koopsignalen te luisteren. Hoe kan ik gebruikmaken van mijn talenten, waar zit mijn blinde vlek, wat zijn de sterke punten van ons product? Daarna heeft hij ons hele team getraind. Daar grijpen we nog steeds op terug. Huib zet je op het goede spoor en leert je het zelf te doen. Hij maakt verkoop leuk.’

Dirk Tuip, eigenaar Search User

‘Wij hebben verschillende disciplines waar we goed in zijn, het is soms lastig om goed te focussen. Daarom wilden we in kaart brengen wat nu precies onze visie en missie is en wie onze ideale klant. En dat met het oog op de toekomst. Huib heeft een aantal sessies met ons hele team georganiseerd, waarbij we het Strategieprogramma Pyxis volgden. Hij begeleidde ons en was sturend in de zaken waarover we moesten nadenken. De antwoorden moesten we het uiteraard zelf zoeken. Als je dergelijke processen zonder professionele buitenstaander doorloopt, blijf je vaak hangen in interne strubbelingen. Huib heeft een helicopterview. Hij bracht ons terug naar de kern, zorgde dat we niet afdwaalden. Hij is analytisch scherp en neemt een dijk aan ervaring mee. Daardoor is voor ons de focus heel duidelijk geworden. Eigenlijk moet je dit als organisatie structureel eens in de zoveel tijd doen.’

Benno Groeneweg, Managing Director Dominicus BV

‘We hebben Huib gevraagd om met ons te brainstormen over het creëren van waarde voor onze zakelijke afnemers om zodoende omzet te verhogen. Het resultaat was een klantenpanel waarin we gedetailleerd met de doelgroep gesproken hebben. We kregen veel positieve feedback van onze klanten over de aanpak van Huib en zijn communicatieve vaardigheden. Wij zelf hebben veel waarde ‘ontdekt’ waar Dominicus mee aan de slag kan! Een zeer geslaagd project!’